Stalldagar!

  2012-04-29 / 19:57:04 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Lördag: Spenderade större delen av dagen i stallet. Linnea, Marcus och Martin följde med och gjorde den roligaste dagen på hur länge som helst. Oj vad jag skrattade då pojkarna provade att rida! Filmbevis kommer senare! Men duktiga var dom ändå:D På kvällen så drog jag, Marcus, Moa, Linnea och Jakob på bio. Vi såg The Hungergames, men även om jag redan sett den så var den ändå så grymt bra!
-
Söndag: Jobb som vanligt i stallet på söndagar! Och det var så gryyyyymt skönt väder ute!!! Det var så härligt att slippa ha jackan då man var ute och gick med grupperna! Vita fina fick vila idag, men pysslade om henne lite ändå. Gjorde i övrigt min allra första inbakade fläta! Något stolt även om den blev asful... Ikväll så ska jag bara ligga i sängen och kolla på film och äta godis!
-
Måndag: Kommer jag åka till stallet typ mellan halv två och två. Ska rida vita fina och sedan göra iordning ponnysarna inför kvällen. Vi ska ha ponnyridning på Campus som vanligt på valborg. Kommer bli jättekul, och hoppas jag får se lite ansikten som jag känner igen! Får se vad som händer efter det på kvällen...

Beställt!

  2012-04-29 / 01:47:42 / Hästrelaterat / 0 KOMMENTARER

Den absolut bästa filmen...

  2012-04-29 / 01:12:41 / Vardag / 0 KOMMENTARER
orkar inte att killen är så jävla snygg också *dreaming*

Dagens ridpass

  2012-04-24 / 22:13:48 / Riddagbok Innertavle / 0 KOMMENTARER
Jag och Elvira:
Jag och Gandur:
såhär kändes det typ idag då jag red...

Tisdag 24/4

  2012-04-24 / 09:11:41 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Så jävla äcklig dag.

Ny header.

  2012-04-23 / 20:52:38 / Vardag / 1 KOMMENTARER
Har gjort en ny header för jag var så less på den andra. Tryck F5 tills du ser den.

Måndag 23/4

  2012-04-23 / 19:52:48 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Måndag... Skönt med sovmorgon iallafall. Skolan gick ändå ganska snabbt och smärtfritt. Linnea hade ridning i Vännäs så jag var snäll och väntade med två muppar i mer än en timme efter att skolan hade slutat:o Tur man är en snäll vän... Nä men imorgon är det en lektion på skolan, sedan är det stallet som gäller! Hoppas på hyffsat bra väder så jag kan ta mig en uteritt med vita damen. Och jag tror jag glömt berätta att jag ska ta hand om Elvira i två veckor nu, typ som min egen! Kommer bli jätteroligt!!!

jag i skolan

  2012-04-21 / 20:57:27 / Foto / 0 KOMMENTARER


Fredag 20/4

  2012-04-21 / 19:12:33 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Gick sådär på ridningen i Vännäs, vi red delar ur ett dressyrprogram. Skolan var seg som vanligt. Efter skolan så följde jag med Linnea och Marcus på stan, han skulle prova ut en kostym.. Efter det så åt vi middag på Piazza nånting som ligger bredvid vasaplan. Vi åt taco/pizzabuffé, och det var typ den godaste tacobuffé som jag ätit på stan typ! Sedan gick vi på Hemmkväll och hyrde en film och sedan åkte vi hem till Marcus och kollade på den. Ja, och idag så har jag inte gjort så mycket och lär inte göra det heller. Skulle egentligen gått på stan med Linnea och Marcus men sov till halv 1 (?!??!?!?) så det blev inge av. Imorgon är det jobb som gäller ♥
sommar ♥

-

  2012-04-19 / 18:01:00 / Övrigt / 1 KOMMENTARER
känner mig lycklig på nåt sätt

-

  2012-04-15 / 21:48:06 / Övrigt / 0 KOMMENTARER


Söndag 15/4 igen

  2012-04-15 / 18:51:24 / Vardag / 2 KOMMENTARER
Har haft en helkul dag i stallet! Det är alltid så himla skönt att vara där, rensa tankarna bl.a... Blir alltid så glad av barnen i mina grupper ♥ Nu har jag precis slängt ihop en kladdkaka och när den är klar så ska jag försöka börja kolla på Gossip Girl, i brist på serier.... Om någon vill ha kladdkaka så är det bara att komma!

Söndag 15/4

  2012-04-15 / 08:36:35 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Stallet idag, äntligen! Ska bli skönt att komma dit ut..

Gårdags kvällen med två bilder.

  2012-04-14 / 17:08:32 / Foto / 0 KOMMENTARER

Tacokväll med Jakob och Emelia, vi skulle dygna också men jag somnade halv 1...


Avundsjuk

  2012-04-13 / 09:58:59 / Hästrelaterat / 0 KOMMENTARER
Jag blir så himla avundsjuk då jag läser massa hästbloggar och dom skriver nåt i stil med "Ååh, längtar till i helgen då jag och min häst ska tävla!" eller "Min häst var såååå duktig idag på tävlingen!" osvosvosv... Jag vill också tävla:( Men jag är glad att jag har det "hästliv" som jag har idag också

HUIEWQJOFLKMAÖWEFDJI

  2012-04-12 / 11:08:21 / Vardag / 0 KOMMENTARER
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH JÄVLA SKIT. ORKAR INTE. YUWEIHUIQOWLJOLBHFSDKJAYHADFSJKHIJASLKDXNSBDCBJLKASDJDX BND,SCN LKJSALC BHJJBCLSKMXJKLSADMC. NJLSADV XCHXJNLK BHBJNLKASCML<BHJVADSFBDOIPÖLWAKDMSBHSPAJDSHYU

Friska släkten...

  2012-04-11 / 13:39:41 / Foto / 0 KOMMENTARER


-

  2012-04-11 / 00:17:45 / Övrigt / 0 KOMMENTARER
who is going to save me

Söndag - måndag 8-9/4

  2012-04-09 / 21:37:40 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Igår så blev det en liten skotertur till "morfars koja". Det är väl ungefär 7-8km dit så liiiiite skoterkörning blev det hehe. Idag så har jag tagit hand om småkusinerna. Och nu på eftermiddagen så följde jag med Emelia till Kriberg och kollade på då hon och några från Tväråträsk spelade innebandy. Imorgon ska jag också ta hand om småkusinerna, så om någon har lust får den gääääärna komma och hjälpa mig!

Sötis nr 2

  2012-04-08 / 10:42:45 / Foto / 0 KOMMENTARER
gullunge ♥

Sötis

  2012-04-08 / 10:37:56 / Foto / 0 KOMMENTARER
Lillkusin Hugo som spelar Angry Birds på min mobil

Tumblr

  2012-04-07 / 22:16:34 / Tumblr / 0 KOMMENTARER

Lördag 7/4

  2012-04-07 / 21:52:02 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Har haft en superbra dag! Det har varit superfint väder både idag och igår så det är riktigt gött. Idag har jag kört skoter, pimplat, och bara haft det bra här hos mormor. Nu har jag nattat småkusinerna och känner själv hur ögonlocken blir tyngre och tyngre... Imorgon har vi inte riktigt bestämt vad vi ska göra, men jag hoppas ialla fall att det blir lika fint väder som idag!

Instagram

  2012-04-07 / 13:52:39 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Sådärja, nu kan dom som har android mobil skaffa instagram.
Så följ mig, idabergius @ instagram

Torsdag 5/4

  2012-04-05 / 18:48:27 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Har inte gjort så mycket idag. Åkte till mormor vid 2 och nu sitter jag här. Lite försening blev det, men inte så värst farligt.. Hade ju sällskap av Olle så det var kul! Fick mormors köttsoppa till middag och det satt verkligen bra i magen. Imorgon är det Pimpeltävling här i byn, och verkar som att jag ska hjälpa till med ponnyridning tillsammans med Emelia och Sofia. Och på kvällen så är det pizzakväll i Myrstacken också! Åh, det är så skönt att vara här i Vindelgransele. Ska försöka ta några kort med mobilen så jag kan visa hur fint det är här. Nä, nu ska jag äta lite spottoppa (körsbärssoppa), hejdå!

Ny hårfärg!

  2012-04-05 / 10:00:24 / Foto / 1 KOMMENTARER

men det är inte lika mörkt, utan mer mörkröd... men camen är ju inte den bästa precis.


Tumblr

  2012-04-04 / 15:27:10 / Tumblr / 0 KOMMENTARER


Apollo 3/4

  2012-04-04 / 14:37:21 / Riddagbok Innertavle / 0 KOMMENTARER
Hade finaste Apollo på ridlektionen igårkväll. SÅ. JÄVLA. FIN. är det jag känner efter lektionen. Vi jobbade med öppnor. Till en början tyckte han att det var lite sådär småjobbigt, hade huvudet uppe i stjärnorna och ja. Men efter några gånger så gjorde han öppnor i en jättefin form, även i traven! Alltså, utöver öppnor så gjorde vi lite allt möjligt. Och han hade bra tackt, form och ja. Han har aldrig känts så jävla bra, är så grymt nöjd över lektionen! Även då vi gjorde övergångar mellan skritt och trav, ökad och minskad trav så höll han en rund och fin form! Åh, älskade ponny! Hittade verkligen knapparna igår kan man säga ♥ Önskar någon hade varit där och fotat eller filmat så ni kunde fått se hur grymt fin han var! Hihi, nu har jag nåt att vara lycklig över ett tag:]


Elvira 3/4

  2012-04-03 / 21:15:13 / Riddagbok Innertavle / 0 KOMMENTARER
Tog hand om Elvira idag. Borstade och pysslade med henne ett bra tag, lärde känna henne och så. Sedan for vi ut på en mysig tur över åkern och tillbaka några gånger. Det jag fokuserade på idag var att hon skulle spänna av och komma ner i formen. Att hon inte skulle gå spänd som en fiolsträng och stirra på allt runt omkring. I slutet så var hon jättefin, lilla damen!


2 bilder

  2012-04-03 / 21:07:42 / Foto / 0 KOMMENTARER
Hihi eftersom jag inte kan ha instagram på min mobil så har jag laddat ner en app som heter Lomo Camera. Tror det är ungefär samma sak... Här kommer iaf två bilder från igår och idag.

Plus och minus

  2012-04-03 / 10:04:29 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Börjar med det dåliga hehe:
- Har inte hittat nåt sommarjobb
- Det är minus och känns som vinter, vad hände med våren licksom?
- Är skolless.
- Det känns som en evighet till sommaren.
+Ska spendera dagen på världens bästa ställe, Åbackens Ridskola!
+ Flygbiljetterna är bokade till Sindarve, så allt är klart nu!
+ Det är faktiskt fint väder.
+ Ska snart få bo själv i nån vecka!
+ Åker till mormor på torsdag
+ Ska åka buss till mormor med Olle, och från Lycksele så ska Victor också åka med!

Taget av Alexandra som bloggar på http://umetrio.se/


-

  2012-04-02 / 20:48:31 / Övrigt / 0 KOMMENTARER

Måndag 2/4 forts...

  2012-04-02 / 17:43:47 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Orkar inte skolan, bara drygt hela dagen. Och taggar verkligen inte nationella... Som tur är har jag ju bästa vännerna som sitter och kollar på mat på olika hemsidor tills skoldage är slut! Nu har jag bäddat ner mig med godis och datorn så nu ska jag kolla på serier resten av dagen. Imorgon så har jag bara en lektion, sedan spenderas resten av dagen i stallet!
lite sådär lagom trött imorse på tåget...

Måndag 2/4

  2012-04-02 / 11:30:03 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Varning för dampinlägg....
-
VARFÖR SKA DET SNÖA SOM ETT AS NÄR DET TYP NÄSTAN VAR SOMMAR!?!?!?!??!?! helvete. och att snön ligger kvar är ju inte mycke roligare. Visst, jag tycker om vintern. Men nu är det fan dags att bli sommar. OCH JAG HATAR SKOLAN DET SKA BLI SÅ JÄVLA SKÖNT MED LOV! nu ska vi hem till mattan och äta lunch♥

Söndag 1/4

  2012-04-01 / 21:14:14 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Har inte haft nåt bloggsug på senaste tiden, därav dålig uppdatering. Inte för att någon bryr sig:)
-
Idag så har jag som vanligt spenderat dagen i stallet. Åbackens är för mig världens bästa ställe ♥ Funkade helt okej även om det var snöstorm..... Imorgon är det dags för skola igen, inte så taggat. Men snart är det lov så då åker jag till mormor över påskhelgen! Nu ska jag kolla på film och sedan är det dags för en dejt med kudden.