Pumba

  2012-01-24 / 21:56:50 / Riddagbok Innertavle /
Idag på ridlektionen så tränade vi på skänkelvikning och sluta. Fick rida Pumba som jag inte ridit på typ 564239år... Det gick helt okej, dock blev han lite trött i slutet.
-
Som uppvärmning efter att vi joggat igång hästarna så skulle vi korta stigläderna 3-7 hål. Jag kortade 6 hehe. Det var jättekul, men så sjuuukt jobbigt. Efter det så började vi med övningen. Skänkelvikning på den öppna delen av volten på kortsidan, sluta på långsidan ner till nästa kortsida, skänkelvikning på den öppna delen av volten och så sluta igen. I början gjorde vi skänkelvikningarna i skritt och slutorna i trav. Det gick ganska bra, han ville inte riktigt men annars så gick det bra. Sedan gjorde vi skänkelvikningarna i trav och slutorna i galopp. Slutorna gick super i höger varv, men i vänster så stretade han. Han blev även trött i skänkelvikningen och då försökte ha smita undan. Haha i slutet så gjorde jag skänkelvikningarna i skritt och då började han sparka mot skänkeln eller hur man ska säga, och så började han även gå åt motsatt håll som jag ville. Men skam den som ger sig... Lille ponnyn♥
Nästa vecka ska vi hoppa studs, och då ska jag ha Apollo!


vadå längesen?!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious